loading
  • Teravam: sportlik esi- ja tagaosa disain pluss pilkupüüdvad 20-tollised rattad
  • Täpsem: FlexRide’i veermik ja Brembo pidurid, mis on tuunitud optimaalseks Nürburgingil
  • Efektiivne: kerge, turbolaadimisega ja optimeeritud hõõrdumisomadustega kaheksakäiguline automaatkäigukast
  • Parem haarduvus: täisvedu koos varieeruva pöördemomendi jaotusega, võimsad Michelini sportrehvid
  • Parem juhitavus: uued AGR-sertifikaadiga istmed, millel on parem külgtugi ja mugavus
  • Kiirem: GSi jätab Nordschleifel võimsama OPC-eelkäija selja taha
  • Eksklusiivsem: maailma esmaesitlus septembri keskel Frankfurdi rahvusvahelisel autonäitusel

Sportauto asjatundjatele: Insignia GSi näitab erinevustRüsselsheim. Teravam, täpsem, efektiivsem. Uus Opel Insignia GSi on sportsedaan neile, kellele meeldivad erilised asjad. Sõitmiseks mõeldud masin, mis pakub rõõmu igasugustel teedel. Väga dünaamilise ehituse ja eriti hea haarduvusega veermik koos täisveoga kindlustab meeldiva sõidukogemuse ja maksimaalse ohutuse. Uut kaheksakäigulist automaatkäigukasti saab kasutada roolirattal olevate käiguvahetuslabadega – nagu ralliautolgi – ning saavutada nii veel aktiivsem sõidukogemus. Insignia põlvkonda iseloomustab kerge disain, madal raskuskese ja 2-liitrine turbovõimsus. See väljendub esmaklassilises tasakaalus ja väga heas võimsuse ja massi suhtes. Sellised sisemised omadused on väärt ka erilist välimust. Tänu suurtele kroomitud õhuvõtuavadele ees ja kenale tagaspoilerile, mis kindlustab vajaliku survejõu tagasillal, sobib GSi välimus ideaalselt kokku selle sõiduomadustega. Nahkpolstriga integreeritud sportistmed (välja töötatud spetsiaalselt GSi jaoks), nahkkattega sportrool ja alumiiniumpedaalid lisavad välimusele viimase lihvi.

Peenhäälestus Opeli parima tava kohaselt on viinud kõigi aegade efektiivseima Insigniani, mis muudab uue GSi võrreldes juba niigi kiire Insignia Grand Sportiga dünaamiliselt erinevaks. Uus sportlikkuse tase, mida iseloomustab esmaklassiline haarduvus ja habemenoa teravus – neid omadusi oskavad hinnata keskmise suurusega sportsedaanide austajad ja need jätavad oma jälje ka stopperile. „Uus Insignia GSi on Nürburgringi Nordschleifel selgelt rohkem kui ühe ringi võrra kiirem kui eelmise põlvkonna võimsam Insignia OPC,“ järeldas sportautode ja motospordi üksuse juht Volker Strycek pärast kiiruskatseid. Üks põhjus on asjaolu, et GSi on 160 kilo kergem kui võrreldav Insignia OPC 2.8 V6 Turbo. Nagu kõhn sportlane.

„Väike kaal, eriti esisillal, madal raskuskese, lihtne juhitavus, suur võimsus laial pöörete arvu skaalal ja parimad veoomadused teevadki GSi-st nii kiire auto,“ räägib Strycek vaimustunult. „See on puhas efektiivsus. Väga hea haarduvus on nagu Nordschleife jaoks loodud ning pakub sõidurõõmu ja ohutuseelist ka avalikel teedel.”

Roheline põrgu: maailma kõige raskem võidusõidurada

Sportauto asjatundjatele: Insignia GSi näitab erinevustInsignia GSi-le anti viimane lihv legendaarsel Nürburgringi Nordschleifel. Opelil on seal asuvates Eifeli mägedes sportautodele mõeldud katsetuskeskus. Opeli insenerid töötasid GSi uhiuue veermiku välja just Nürnburgringil, mida Vormel 1 maailmameister Jackie Stewart iseloomustas oma kuulsaks saanud sõnadega „roheline põrgu“. Lühemad vedrud muudavad GSi 10 mm võrra madalamaks ning spetsiaalsed sportamortisaatorid vähendavad kere liikumise miinimumini. Võimsaid neljasilindrilisi Brembo pidureid (läbimõõt 345 mm) ja olemasolevat otseroolisüsteemi kohandati vastavalt. Insignia GSi standardvarustuses on mehhatrooniline FlexRide’i veermik. See reguleerib amortisaatoreid ja roolisüsteemi murdosa sekundi jooksul; juhtseade muudab ka gaasipedaali kalibreerimist ja kaheksakäigulise automaatkäigukasti lülituspunkte. Juht saab valida režiimide Standard, Tour ja Sport vahel. Sõltuvalt valitud režiimist on roolisüsteem ja drosseli reaktsioon veel vahetum. GSi eripäraks on režiim Competition, mille saab sisse lülitad ESP-nupuga. Kahekordne vajutus võimaldab osaval juhul saavutada parema lengerduse ja lülitab veojõukontrolli välja, et teha näiteks üks kiire ring Nordschleifel.

Sportauto asjatundjatele: Insignia GSi näitab erinevustKoos eriti hästi haarduvate Michelin Pilot Sport 4 S rehvide ja suurte 20-tolliste ratastega välja töötatud sportveermikul on imetlusväärne nakkuvus. Olulise panuse annab täisvedu koos standardvarustusse kuuluva varieeruva pöördemomendi jaotusega, mis on selles segmendis ainulaadne. Selles kõrgtehnoloogilises süsteemis on tagasilla traditsiooniline diferentsiaal asendatud kahe siduriga, mis suudavad sõltuvalt sõiduolukorrast kiirendada iga ratast eraldi vaid murdosa sekundi jooksul. Sellega on Insignia GSi peaaegu vabanenud tüütust alajuhitavusest, kus esirattad keeravad väliskurvi poole. Teisisõnu tuleb GSi kenasti toime mitme järjestikuse kurviga.

Sportsedaanil on muljetavaldav turbo-bensiinimootor, mis ühendab endas kütuse kokkuhoiu ja võimsuse. Jõulise 2-liitrise turbomootori võimsus on 191 kW (260 hj) ja see on võimeline saavutama tervelt 400 Nm pöördemomendi (NEDC kütusekulu: 11,2 l / 100 km linnas; 7,1 l / 100 km maanteel; 8,6 l / 100 km kombineeritult; 197 g/km CO2). Neljasilindriline mootor sobib hästi kokku uhiuue kaheksakäigulise automaatkäigukastiga. Juht saab soovi korral vahetada käike roolilabade abil. Juht saab automaatkäigukastil valida režiimides Standard ja Sport koguni käiguvahetuspunktid. Lisaks 2-liitrisele turbo-bensiinimootorile pakub GSi ka võimsat uut diiselmootorit.

Sportlikud omadused: uuest Opeli sportistmest tagaspoilerini

Sportauto asjatundjatele: Insignia GSi näitab erinevustInsignia GSi sportlike võimetega sobitub kokku ka selle välimus, tehnoloogilised vidinad ja lisatarvikud. Selle loetelu tipus on Opeli uued sportistmed, mis pakuvad paremat toetust külgedel ja on mugavad ka pikal sõidul. Premium-sportistmel on AGR-sertifikaat (AGR – Saksamaal seljatervise edendamisega tegelev ühendus Aktion Gesunder Rücken e.V.) ning seega ideaalne ergonoomika. Nagu Insignia Grand Sportki, on sellel õhutus-, soojendus-, massaažifunktsioon ja reguleeritavad küljepolstrid. GSi pikal seljatoel on ka sisseehitatud peatugi. Turvavöö paiknemine õlgadel on ideaalne, mis ei ole sisseehitatud istmete puhul tavaline. Klient saab valida kahe nahakombinatsiooni vahel, mõlemad on kaunistatud GSi embleemiga. Logo ehib ka auto tagaosa, kus on tõhus spoiler, mis kindlustab tagasillal vajaliku survejõu. Tagaseelik on difuusoriga sarnane ning selles on kaks kroomitud servaga väljalasketoru. Sarnased kroomitud servadega õhusisselaskeavad asuvad esirataste ees. Autofännid oskavad hinnata ka sobivat salongiõhustikku, näiteks nahkümbrisega rooliratta lapik alumine osa, alumiiniumpedaalid ja must lagi – kõik ühe väga erilise sportsedaani parimas vaimus.

33 aasta pikkune traditsioon: Opeli GSi mudelid

Insignia GSi jätkab Opeli GSi nime kandvate sportlike autode pikka traditsiooni. Kõigepealt tekitasid 1984. aastal põnevust Manta GSi ja Kadett GSi (115 hj, 1,8 liitrit). Vaid neli aastat hiljem saavutas 2-liitrine DOHC 16 klapiga mootor mudelis Kadett 2.0 GSi 16V juba 150 hobujõudu. Sama mootor oli ka esimesel Astral ning 1993 tuli Astra GSi-s turule 1,8-liitrine ja 125-hobujõuline alternatiiv. Samuti astus GSi üles Corsa erinevates mudelites, neist esimene oli 100 hj Corsa A (1988), millest nüüdseks on saanud ihaldatud klassik. Selle jada lõpetas (praeguse seisuga) augustis 2012 turule tulnud Corsa D.

Kuid nüüd teeb Frankfurdi rahvusvahelisel autonäitusel (14.–24. September 2017) oma debüüdi uus Insignia GSi, mida saab tellida alates oktoobri keskpaigast.

Tagasi ülesse