loading
  • Uus Grandland X Hybrid4 on nelikveoline ja 300hj võimsusega
  • Neli sõidurežiimi: täiselektriline, hübriid, AWD ja sport
  • Liitium-ioonaku täislaadimine 1 tunni ja 50 minutiga
  • Regeneratiivne pidurdus muundab aeglustamisel tekkiva kineetilise energia elektrienergiaks

 Opel Grandland X nüüd ka nelikveolise pistikuhübriidinaOpel esitleb uut nelikveolist pistikuhübriidi Grandland X Hybrid4, millel on oluline roll ettevõtte strateegilise elektrifitseerimiskava elluviimisel.  Opeli linnamaasturite mudeliperekonda lisanduva elegantse Grandland X pistikuhübriidi jõuallikaks on 1.6 l turbo-bensiinimootor ja kaks elektrimootorit, ühendvõimsusega 300hj. Esialgsed keskmised kütusekulu- ja CO2-heitmenäitajad on WLTP1/NEDC2 kombineeritud tsükli alusel 2.2 l/100 km ja 49 g/km.

Opeli esimene pistikuhübriid Grandland X Hybrid4 saabub müügile lähinädalail, esimesed sõidukid jõuavad klientideni 2020. aasta algul. Uudismudel annab olulise panuse ettevõtte CO2 heitmete vähendamisele ning strateegilise elektrifitseerimiskava elluviimisele, mille kohaselt on aastaks 2024 kõikidel Opeli mudelitel elektriversioonid. Järgmine samm selles suunas on uue põlvkonna täiselektrilise Opel Corsa turuletoomine samuti veel sel aastal.

Tipptasemel hübriidtehnoloogiat esindava uue Grandland X pistikuhübriidi ajamisüsteem koosneb:

  • WLTP-sertifitseeritud ja Euro 6d-TEMP heitmenormile vastavast, 147 kW/200 hj võimsusega 1.6-liitrisest turboülelaadimisega neljasilindrilisest otsepritsega bensiinimootorist, mis on spetsiaalselt kohandatud hübriidajamisüsteemi tarbeks,
  • ja elektriajamist, mis koosneb kahest 80 kW/109 hj elektrimootorist, nelikveosüsteemist ning 13.2 kWh liitium-ioonakust. Esitelje tööd juhtiv elektrimootor on ühendatud elektrilise 8-käigulise automaatkäigukastiga. Teine elektrimootor, inverter ja diferentsiaal on tagateljega integreerituna valmis vajaduse korral hoolitsema nelikveo eest.

Sisepõlemismootorit kasutatakse peamiselt keskmistel ja suurtel sõidukiirustel, madalamal kiirusel annab jõudu vaid elektriajam. Grandland X Hybrid4 suudab puhtelektriliselt läbida kuni 50 kilomeetrit WLTP tsükli alusel (60 km, NEDC). Saksamaal tehtud uuringute kohaselt jääb 80 protsenti igapäevastest sõitudest alla 50 km, seega võiksid kõik need potentsiaalsed kliendid Grandland X hübriidiga sõita iga päev täiesti saastevabalt.

Grandland X Hybrid4 neli sõidužiimi – elektriline, hübriid, nelikvedu ja sport – võimaldavad juhil valida oma sõidustiili või oludega sobivaimad sõiduomadused.  Hübriid-seade puhul valib sõiduk automaatselt tõhusaima jõuallika, soovi korral saab aga näiteks linna jõudes lülitada heitmevabale elektrilisele režiimile. AWD-režiim aktiveerib tagatelje elektrimootori, pakkudes maksimaalset veojõudu kõikides teeoludes.

Opel toob innovatiivsed tehnoloogilised lahendused järjest enamatele autoostjatele kättesaadavaks, juhindudes kõiges klientide vajadustest. Näiteks on Grandland X Hybrid4 laadimispistik paigutatud mugavama laadimise huvides teisele sõidukiküljele kui kütuseluuk, akuplokk aga paikneb tagaistme all, mis võimaldas saavutada optimaalseima suurusega salongi- ja pagasiruumi. Nii ei pea kliendid keskkonnasõbralikumat sõidukit valides tegema järeleandmisi praktilisuse poolel.

Sõiduki põhivarustuses on 3.3 kW laadija (valikvarustusena on saadaval ka 6.6 kW versioon). Laadimisaeg oleneb kasutatavast laadijatüübist. Lisaks sõidukiga kaasasolevale kodusest voolupistikust laadimiseks mõeldud kaablile pakub Opel ka avalike kiirlaadijate kasutamiseks sobivaid seadmeid ning kodukasutuseks mõeldud laadimisjaamu. Näiteks saab koduse 7.4 kW laadimisseadmega aku täis laadida ligemale 1 tunni ja 50 minutiga.

Grandland X Hybrid4 on varustatud ka uue Opel Connect telemaatikateenusega. Juhile ja kaassõitjaile pakuvad täiendavat meelerahu mitmed kasulikud funktsioonid, nagu näiteks reaalajas liiklusinfot vahendav Live Navigation, võimalus sõidukit puudutavat olulisemat teavet kontrollida mobiilirakenduse abil, otseühendus autoabiga ja hädaabikõne võimalus. Punase nupu vajutamisel on abi vaid sekundite kaugusel. Kui aga turvavööpingutid on aktiveerunud ja turvapadjad avanenud, rakendub hädaabikõne automaatselt. Navi 5.0 IntelliLink teabe- ja meelelahutussüsteemi navigatsioonilahendus aitab muuhulgas leida tee ka soovitud laadimisjaamani.

Ühe pedaaliga juhtimine: aeglustamine ja peatumine vaid gaasipedaali abil

Opel Grandland X nüüd ka nelikveolise pistikuhübriidinaEnergiatõhususe suurendamise nimel on Grandland X Hybrid4 varustatud regeneratiivse pidurdussüsteemiga, mis kogub pidurdamisel ja aeglustamisel tekkivat kineetilist energiat ning muundab selle elektrienergiaks. Seda energiat saab vastavalt vajadusele kas kohe kasutada või akusse salvestada – selle tulemusena suureneb Grandland X Hybrid4 puhtelektriline sõiduulatus keskmiselt kuni 10 protsenti.

Maksimaalseks energia taastamiseks võib aga juht valida seade “Regeneration on Demand”. Selles seades saab sõiduki juhtimiseks kasutada ka ainult gaasipedaali. Peatumiseks ei ole vaja piduripedaali vajutada, piisab vaid surve vähendamisest gaasipedaalile ja tavapärastes liiklusoludes saab sel viisil sõidukit aeglustada kuni täieliku peatumiseni. Äkilisemaks pidurdamiseks on siiski vaja kasutada piduripedaali.

Grandland X Hybrid4 kõrgepinge (300 V) elektrisüsteem on võimaldanud kasutusele võtta ka elektrilise õhukonditsioneeri kompressori ning soojendusseadme.

Uus Grandland X Hybrid4 on esimene Opeli uue põlvkonna elektriautode esindaja. Järgmise 20 kuu jooksul tuuakse turule uus Corsa, uus Zafira Life, uus Vivaro ning Mokka X järglane – kõik need tulevad müügile ka täiselektrilise versioonina.

 

Download Footage Video

 


[1] Kütusekulu ja CO2-heitmete andmed on esialgsed ning tuginevad WLTP testimismetoodikale (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). EG tüübikinnitus ja vastavussertifikaat ei ole veel saadaval. Esialgsed andmed võivad erineda lõplikest ametlikest andmetest.

[2] Kütusekulu ja CO2-heitmete andmed on esialgsed ning tuginevad WLTP testimismetoodikale, vastavad andmed on teisendatud NEDC alusel, võimaldamaks võrdlust teiste sõidukitega, vastavalt regulatsioonidele R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1153 ja R (EU) No. 2017/1151. EG tüübikinnitus ja vastavussertifikaat ei ole veel saadaval. Esialgsed andmed võivad erineda lõplikest ametlikest andmetest.

Tagasi ülesse