loading

Norra käivitab Euroopas Opel Ampera-e müügiRüsselsheim.  Norra alustab täna (14. detsembril 2016) esimese Euroopa riigina revolutsioonilise Opel Ampera-e müüki. Üle 500 km sõiduulatusega (ühe laadimisega läbitav vahemaa, mõõdetud uue Euroopa sõidutsükli alusel kilomeetrites: >500, esialgne näitaja) elektriauto lastakse müüki Euroopa kõige küpsemal elektriautode turul.

Kuna Ampera-e tootmiskõver kasvab aeglaselt, on esimestel kuudel saadaval vaid piiratud arv autosid. Seega on Euroopas kehtestatud järkjärguline käivituskava, mis esialgu keskendub juba olemasoleva elektriautode infrastruktuuriga turgudele ja/või turgudele, mis on näidanud üles suurimat huvi täita oma tänavad elektriliste autodega. Pärast esimeste autode väljalaskmist Norras on järgmisel kevadel oma järge ootamas Saksamaa, Holland, Prantsusmaa ja Šveits. Ampera-e jõuab enamikku teistesse Euroopa riikidesse 2017. aasta lõpupoole või 2018. aasta jooksul, kui tootmismaht kasvab.

Põhjus, miks just Norra esimeseks Ampera-e turuks valiti, on lihtne. Norra on Euroopas kaugelt kõige arenenum elektriautode turg ja varsti vurab selle riigi teedel ringi juba 100 000 akuga töötavat elektriautot. Edukad toetusstrateegiad nagu elektriautode ostumaksu puudumine, ostu ja liisimise korral käibemaksuvabastus, madal aastane liiklusmaks, tasulistel teedel ja praamidel tasu puudumine, tasuta parkimine linnades, luba bussiradadel sõita ja 50 protsenti alandatud ametiautode maksusoodustus meelitavad norrakaid järjest rohkem elektriautode poole vaatama. Norra uute autode müügis on elektriautode osakaal juba mitmeid aastaid olnud maailmas suurim, jõudes 2015. aastal 22 protsendini ja ületades mõnedes piirkondades koguni 30 protsenti.

Norra käivitab Euroopas Opel Ampera-e müügi„Teadsime kohe, et Ampera-e saadavus on piiratud, sest Michiganis Orioni tehases käivitus tootmine aeglaselt,“ ütles Peter Christian Küspert, Opel Groupi müügi ja järelteeninduse asepresident. „Seega otsustasime järkjärgulise tootmisplaani kasuks ja valisime esimeseks riigid, kus juba on teatav elektriautode infrastruktuur olemas või riigid, mis on näidanud üles soovi elektriautode kasutuses liidriks saada. Niimoodi tekkiski järjestus Norra, Saksamaa, Holland, Prantsusmaa ja Šveits. Samas oleme paindlikud ja saame vastavalt vajadusele riike lisada või nende järjekorda muuta, kui mõni neist näiteks muutunud poliitika tõttu atraktiivsemaks muutub. Meie eesmärk on saavutada aastaks 2018 piisav potentsiaal, et saaksime enamikus Euroopa riikides korralikku müügimahtu pakkuda. Meie praeguse plaani kohaselt müüvad mudelit Ampera-e Opeli kõigi turgude edasimüüjate võrgustikust valitud e‑vahendajad, välja arvatud Norras, kus seda mudelit hakkab müüma kogu Opeli edasimüüjate võrgustik, sest Ampera-e saab seal varsti Opeli edukaimaks mudeliks.“

Opel Ampera-e annab elektri abil liikumisele uue tähenduse, pakkudes sõiduulatust üle 500 km, mis on vähemalt 100 km võrra rohkem kui praegusel sama klassi kõige sarnasemal rivaalil. WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure – kergsõidukite ülemaailmne ühtlustatud katsemenetlus) kohaselt on kombineeritud sõiduulatus ühe laadimisega hinnanguliselt üle 380 km. Loomulikult sõltub ulatus igapäevasest kasutamisest, sõidustiilist ja välisteguritest nagu temperatuur või teekonna topograafia.

Kui on tarvis autot laadida, saab seda umbes 150 km läbimise järel teha vaid 30 minutiga avalikus 50 kW kiirlaadimisjaamas (keskmine väärtus mõõdetuna NEDC testitsüklis, esialgsetel andmetel).

Tagasi ülesse